نوشیدنی

مبتلایان به کرونا چه نوع نوشیدنی بیشتر بخورند؟

مبتلایان به کرونا چه نوع نوشیدنی بیشتر بخورند

دکتر بهمن پناهنده (متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج): استفاده از سوپ های داغ رقیق از دیگر توصیه های ما به این بیماران است که منجر به افزایش آب، انرژی و کالری مناسب بدن می‌شود.
وی از بیماران خواست در کنار تغذیه مناسب باید از منابع ویتامین آ و سی نیز استفاده کنند.

آقای پناهنده ادامه داد: در زمان ابتلا به این بیماری بافت ریه دارای گسستگی هایی است که باید با استفاده از منابع ویتامین آ به منسجم شدن آن کمک کرد.
متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  گفت: ویتامین آ در جگر، میوه‌ های زرد و قرمز رنگ، آب هویج و آب انار و ویتامین c در مرکباتی مثل آب لیمو و نارنج وجود دارند که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند.

وی ادامه داد: پروتئین، سلنیوم، روی و آهن موجود در گوشت، مرغ، ماهی، حبوبات و مغزیجات برای بیماران بسیار مفید بوده و توصیه می شود.
دکتر پناهنده عنوان کرد: استفاده از سوپ های حاوی حبوبات، غلات و پروتئین ها، بهبود دهنده است اما باید توجه داشت که سوپ نباید غلیظ باشد.
متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به نداشتن اشتها در برخی از بیماران کرونایی، گفت: استفاده از آب میوه های طبیعی و سبزیجات تازه در بازگرداندن اشتهای بیمار بسیار موثر است.

دکتر پناهنده گفت: برخی از بیماران مبتلا به کووید 19 دچار اسهال می شوند که در این زمان نیاز بدن به دریافت مایعات زیاد است اما استفاده از نوشیدنی های کافئین دار مضر بوده و باید از مصرف آن پرهیز کرد.
وی افزود: استفاده از کربوهیدرات‌های پیچیده مانند برنج و نان سفید، استفاده از ماست پروبیوتیک، موز و پوره سیب و سیب زمینی نیز موثر می باشد.

این متخصص تغذیه با اشاره به افراط برخی از بیماران در استفاده از یک نوع مواد غذایی عنوان کرد: اگر چیزی مانند سیر، پیاز و زنجبیل را به شما پیشنهاد می کنند، استفاده آنها باید به اندازه باشد و افزایش بیش از اندازه توصیه نمی شود.

دکتر پناهنده تاکید کرد: باید میوه، حبوبات، غلات و سایر گروه‌های غذایی در کنار هم قرار گرفته تا نیاز بدن را تامین و به افزایش ایمنی بدن کمک کنند.

https://www.iribnews.ir/00CLY3

https://alosabad.com/product-category/نوشیدنی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *